Despre Paintball

Forta si viteza de reactie, strategie, adrenalina si multa distractie!

Nu stii ce sa mai faci cu prietenii in timpul liber, cum sa te mai relaxezi? Daca esti adeptul adrenalinei, iti plac jocurile strategice sau pur si simplu ai visat sa fi facut si tu armata, atunci nu mai sta pe ganduri suna-ti prietenii si convoaca-i la un joc de paintball!

“Paintballul, portia mea de adrenalina. Asa ma descarc de energia negativa!”

Paintball este un mod de relaxare, de joaca, de petrecere a timpului liber in Cluj Napoca. Daca stii cum sunt jocurile pe calculator, gen shootere, atunci stii despre ce vorbesc. Daca nu, ei bine imagineaza-ti un teren mare, amenajat cu diferite cazemate, foisoare, puncte de trecere in care echipa ta si cea adversa se confrunta. Este asemanator unei situatii de razboi. In cadrul jocului este absolut necesar sa ai echipament special si arma cu bile colorate cu care iti vei insemna adversarii.

Paintball-ul este un joc de echipa desfasurat intr-un scenariu ce imita teatrul militar sau teren special amenajat de woodsball, in care calitatile fiecarui jucator integrate printr-o strategie comuna de echipa pot determina tabara castigatoare.

Tipuri si Strategii de Joc Paintball

  1. Capturarea steagului
  2. Impuscati-l pe Capitan
  3. Apara Obiectivul
  4. SWAT vs. TERO
  5. Vanatoarea de iepure
  6. Deathmatch pe echipe
  7. Deathmatch individual

1. Capturarea steagului

  • 1 steag in mijlocul terenului (fortareata)
  • 2 echipe egale numeric
  • steagul trebuie capturat si dus inapoi in baza, pazit 3 minute
  • echipa care are steagul se apara, ceilalti sunt nevoiti sa atace si sa recupereze steagul

Reguli:

  1. Toti jucatorii trebuie sa inceapa jocul de la baza (sau punctul desemnat a fi punct de pornire) si nu pot parasi aceasta zona decat atunci cand jocul a inceput
  2. Jucatorii care au fost loviti sunt eliminati din joc
  3. Daca un jucator este eliminat in timp ce poarta steagul, el trebuie sa lase steagul acolo unde a fost lovit sau sa il agate de cel mai apropiat obiect (nu de alt jucator)
  4. Jucatorii care sunt eliminati nu au voie, prin cuvinte sau gesturi, sa indice orice intentii sau localizari ale membrilor echipei adverse

2. Impuscati-l pe Capitan

  • 2 baze cu steag
  • 2 echipe egale numeric
  • un membru al fiecarei echipe e ales Capitan
  • echipele sunt duse la bazele proprii

Reguli:

  1. Capitanul nu-si poate parasi baza
  2. Toti jucatorii trebuie sa-si inceapa jocul de la baza unde se afla steagul propriu si nu pot parasi baza decat atunci cand jocul a inceput
  3. Jucatorii care au fost loviti sunt eliminati din joc
  4. Jucatorii care sunt eliminati nu au voie, prin cuvinte sau gesturi, sa-si indice orice intentii sau localizari ale membrilor echipei adverse

Pentru a castiga jocul: eliminati Capitanul echipei adverse.

3. Apara obiectivul

  • O echipa este numita “Atacatori” si cealalta “Aparatori”
  • Alegeti o zona unde va puteti apara pentru a numi baza, amplasandu-va steagul
  • “Aparatorii” trebuie sa aiba restrictie la limitele bazei cu steag

Reguli:

  1. “Aparatorii” nu pot parasi baza cu steag sau ariile unde au fost limitati
  2. “Atacatorii” pot ataca din orice loc al terenului
  3. Toti jucatorii trebuie sa-si inceapa jocul de la baza unde se afla steagul propriu (sau punctul desemnat a fi punct de pornire) si nu pot parasi aceasta zona decat atunci cand jocul a inceput
  4. Va fi fixata o limita de timp de 30 de minute
  5. Jucatorii care au fost loviti sunt eliminati din joc

Pentru a castiga jocul:

  • Echipa care ataca va fi desemnata castigatoare daca elimina toti jucatorii adversi (captureaza baza – obiectivul).
  • Echipa care se apara va fi desemnata castigatoare daca nu pierde obiectivul in 30 minute sau elimina toti jucatorii adversi.

4. SWAT vs. TERO

  • 2 baze
  • 2 echipe egale numeric

Reguli:

  1. Toti jucatorii trebuie sa inceapa jocul de la baza unde se afla steagul propriu (sau punctul desemnat a fi punct de pornire) si nu pot parasi aceasta zona decat atunci cand jocul a inceput
  2. Jucatorii care au fost loviti sunt eliminati din joc
  3. Jucatorii care sunt eliminati nu au voie, prin cuvinte sau gesturi, sa indice orice intentii sau localizari ale membrilor echipei adverse

Pentru a castiga jocul: Echipa care va reusi sa elimine toti jucatorii din echipa adversa avand cel putin un jucator neeliminat va fi desemnata castigatoare.

5. Vanatoarea de iepure

(Numar de jucatori optim: 11 jucatori, o singura echipa si un iepure.)

  • O persoana este aleasa ca “iepure”, ceilalti fiind “vanatorii”.
  • Pentru a avea un oarecare avantaj, “iepurasul” primeste un numar mai mare de bile si o vesta “anti-glont”.
  • Loviturile primite in vesta nu duc la eliminarea “iepurasului”
  • Jucatorii care au fost loviti si la impact bila s-a spart, si cei care au ramas fara munitie parasesc terenul, fiind considerati morti.
  • Vanatorii au un numar limitat de bile, maxim 20 pentru fiecare.
  • “Iepurele” isi alege locul de unde doreste sa porneasca. Vanatorii pleaca in grup, din acelasi punct al terenului.
  • Castiga iepurele, daca la terminarea limitei de timp stabilita la inceputul jocului este in viata.

6. Deathmatch pe echipe

(Numar de jucatori optim: 12 jucatori, 6 in fiecare echipa.)

  • 2 echipe egale numeric se confrunta pe terenul convenit ca suprafata de joc.
  • Fiecare echipa pleaca din baza sa, la semnalul arbitrilor.
  • Jucatorii au numar egal de bile, acestea sau markerele nefiind transmisibile.
  • Jucatorii care au fost loviti si la impact bila s-a spart, si cei care au ramas fara munitie parasesc terenul, fiind considerati morti.
  • Jucatorii care sunt eliminati nu au voie sa comunice prin cuvinte sau gesturi pozitia si intentiile adversarilor. Echipa a carei membri comit aceasta fapta este descalificata.
  • Castiga echipa care ramane cu cel putin un combatant in viata cu munitie disponibila.

7. Deathmatch individual

(Pentru un numar mai mic de 6 jucatori aceasta strategie de joc este disponibila doar cu Pachetul 4.)

  • 2 sau mai multi jucatori se confrunta pe terenul convenit ca suprafata de joc.
  • Nu exista echipe. Fiecare este pe cont propriu.
  • Jucatorii au numar egal de bile.
  • Jucatorii care au fost loviti si la impact bila s-a spart, si cei care au ramas fara munitie parasesc terenul, fiind considerati morti.
  • Jucatorii care sunt eliminati nu au voie sa comunice prin cuvinte sau gesturi pozitia si intentiile adversarilor.
  • Castiga ultimul jucator ramas nelovit.